Ingrediëntenkennis

Onderschatte krachtpatser: cafeïne als trainingsbooster

cafeïne als trainingsbooster: dat moet je weten

cafeïne kietelt het beste uit jou - cognitief en fysiek. Niet voor niets vertrouwen de meeste trainingsboosters op de stemmingsverbeterende prestatiedrijver. We richten ons op de unieke stof en laten u precies zien hoe cafeïne beïnvloedt uw lichaam. Zodat u kunt genieten van de positieve effecten van puur cafeïne kan ook direct gebruikt worden voor je training, we geven je ook een recept voor een zelfgemaakte trainingsbooster.

Daarom cafeïne zo populair als trainingsversterker

Als je de ingrediënten van je favoriete boosters bekijkt, zul je snel zien dat er nauwelijks een trainingsbooster is die er niet zonder komt cafeïne uit. De stof is tenslotte een echte alleskunner die de trainingsprestaties op verschillende manieren verbetert. Zo stimuleert cafeïne de hartslag, verhoogt de polsslag en zorgt er zo voor dat de bloedvaten in je spieren uitzetten. Op deze manier worden de atletische prestaties enorm verhoogd. Handelt tegelijkertijd cafeïne psychotroop en verhoogt de motivatie zodat je nog langer en harder kunt trainen. De perfecte omstandigheden om optimale groeistimuli in te stellen tijdens je training! Praktische bijwerking: cafeïne Bovendien heeft het een eetlustremmende werking en speelt het dus ook een rol als voedingssupplement.

Dus werkt cafeïne op het lichaam

Als jij een van die mensen bent die gewoon niet uit bed kan komen zonder hun ochtendkoffie, heb je al een vaag idee van hoe cafeïne beïnvloedt uw lichaam. De opkikker maakt niet alleen de geesten wakker, maar verbetert als psychotrope stof ook de stemming en stimuleert de bloedsomloop en het metabolisme. Het dankt zijn unieke werking cafeïne zijn moleculaire structuur. Dit is vergelijkbaar met de lichaamseigen stof adenosine, die veroorzaakt cafeïne kunnen aan dezelfde receptoren binden.

Adenosine komt vrij wanneer onze zenuwcellen werken en energie verbruiken. De primaire taak van de boodschappersubstantie is om onze hersenen te beschermen tegen overbelasting. Daarom zorgt adenosine ervoor dat het vermogen van zenuwcellen om te werken wordt verminderd. De receptoren van de zenuwcellen komen echter al uit cafeïne bezet, wordt dit effect voorkomen.

Op fysiek niveau heeft deze stimulatie van het zenuwstelsel een aantal meetbare effecten:

  • De hartslag versnelt en wordt sterker.
  • De bloeddruk stijgt.
  • Metabolisme en spijsvertering worden gestimuleerd.
  • De bloedvaten zetten uit - vooral in de armen en benen.

Het resultaat: onze prestaties blijven gedurende een langere periode behouden - op fysiek en cognitief niveau.

Wanneer en hoe lang werkt cafeïne?

Het effect van cafeïne treedt niet onmiddellijk op. Het duurt meestal minstens 30 minuten voordat de positieve effecten voelbaar zijn. Om deze reden raden de meeste fabrikanten van cafeïnehoudende trainingsboosters ook aan om de boosters ongeveer een half uur voor je training in te nemen.

Het effect van cafeïne duurt ongeveer vier uur. De exacte werkingsduur hangt echter grotendeels af van uw lichaamsgewicht. Bovendien ontwikkelt het lichaam na verloop van tijd een tolerantie voor een verhoogde cafeïneVoeden. Dat betekent: je lichaam went eraan cafeïne en vindt manieren om het effect ervan te verzwakken. Het is daarom aan te raden om uw lichaam een cafeïne- Neem een ​​pauze.

Hiermee moet rekening worden gehouden bij het bepalen van de dosering

Neemt u regelmatig zeer hoge doses? cafeïne u kunt bijwerkingen krijgen zoals nervositeit of vermoeidheid. Het is daarom des te belangrijker om hogere niveaus voor uw eigen lichaam te gebruiken en indien nodig de dosering aan te passen. Als vuistregel mag u niet meer dan 5,7 milligram per dag gebruiken cafeïne per kilogram lichaamsgewicht dat u verbruikt. Het maximale gewicht is 75 kilogram cafeïne-Hoeveelheid rond de 427 milligram.

Deze cafeïne- Er zijn bronnen

Koffie is verreweg de bekendste en meest verspreide in Duitsland cafeïne-Wees bron. Maar naast koffiebonen is er nog een hele reeks andere stoffen die cafeïne inbegrepen, en sommige kunnen ook worden gebruikt om boosters te trainen. Deze omvatten in het bijzonder:

  • verschillende theeplanten,
  • de bladeren van de partnerstruik
  • de zaden van de guaranaplant
  • Cacaobonen (in kleine hoeveelheden)

Bovendien is het tegenwoordig ook mogelijk cafeïne synthetisch geproduceerd.

ESN Cafeïne doppen - 120 doppen

9,95 EUR

ESN Guarana 90 Giga petten

12,90 EUR

HAYA LABS Cafeïne 200 mg 100 capsules

6,50 EUR

Hoofdvoeding Smart Cafeïne 120 caps

16,95 EUR

cafeïne-Types in één oogopslag

cafeïne Het kan niet alleen uit verschillende bronnen worden verkregen, er zijn ook verschillende soorten prestatieverbeteraars. Wat alle soorten cafeïne gemeen hebben, is dat ze xanthinederivaten bevatten - de echte "cafeïne". Sommige zijn echter cafeïne-Types zijn ook gebonden aan andere verbindingen, wat zeker een impact heeft op het effect van cafeïne op ons lichaam. Het volgende cafeïne-Types die u moet kennen:

  • natuurlijk cafeïne: Natuurlijk cafeïne komt uit de bovengenoemde bronnen en blijft chemisch ongewijzigd.
  • cafeïne Malaat: cafeïne Malaat gecombineerd cafeïne met appelzuur en wordt verondersteld de invloed van cafeïne op de spijsvertering te voorkomen - wat maar al te goed bekend is bij de meeste koffiedrinkers.
  • Watervrij cafeïne: Watervrij cafeïne bijna al het water werd onttrokken. Dit cafeïne-Type is sterk geconcentreerd en begint bijzonder snel te werken. Het bittere witte poeder wordt het meest gebruikt in trainingsboosters.
  • cafeïne-Citraat: cafeïne-Citraat wordt gebruikt als medicijn voor premature baby's die lijden aan ademhalingsstoornissen. Onder krachtsporters heeft hij cafeïne-Type heeft onlangs bekendheid gekregen omdat het de bloedspiegels van cafeïne bijzonder snel verhoogt.
  • Pterostilbeencafeïne: Degene die ook bekend is onder de handelsnaam PURENERGY® cafeïne-Samenstelling lijkt vergeleken met natuurlijk cafeïne leiden tot hogere cafeïnegehaltes in het bloed en langer in de bloedbaan blijven.

Met cafeïne Maak zelf een trainingsbooster: hier is hoe

Voor je booster gebruik je zoveel mogelijk pure ingrediënten cafeïne of guarana om het cafeïnegehalte nauwkeurig te kunnen bepalen. Hier leest u hoe u uw booster mengt:

  1. Gebruik 200 milligram puur voor een trainingsbooster cafeïne. Deze hoeveelheid bevat bijvoorbeeld één capsule ESN Cafeïne Caps.
  2. Mix indien nodig 1 tot 1,5 gram Taurine in je booster om de cafeïne nog meer te laten werken.
  3. Meng een paar gram van een EAA-products naar keuze. Deze zorgen niet alleen voor een heerlijke smaak, maar voorzien je lichaam ook van belangrijke aminozuren die significant betrokken zijn bij anabole processen in het lichaam.
  4. Met L-tyrosine je versterkt ook je focus en concentratie door je zelfgemaakte booster te nemen.
  5. Geef je nu nog steeds Citrulline of L-arginine in die zeer krachtige trainingscocktails wordt je beloond met een behoorlijke pomp.
  6. Rhodiola Rosea Extract of Ginseng-extract - Beide actieve ingrediënten verhogen uw fysieke en mentale stressbestendigheid - ronden uw trainingsbooster af.
  7. Meng nu alles met ongeveer 300 milliliter water - en de zeer effectieve trainingsbooster is klaar.

Praktisch: met zelfgemaakte trainingsboosters kunt u uw prestaties optimaliseren en altijd precies weten wat u verbruikt!

Terug naar boven knop